Tämä oli Amarokin viikonloppu, Wildtrak

Minä myös olen tästä viikonlopusta nauttinut. Amarok on aikamoinen järkäle, ja se sen keula varsinkin uhkuu semmoista asennetta, että se tuntuu tuolta parkkialueelta noiden seinienkin läpi. Maantiellä jättiläinen on kuitenkin niin valtavan kiva auto. Eipä kuule, Wildtrak senior, karisma kanna sieltä Vantaalta tänne asti. Toivottavasti ei ahdista siellä Volkkareiden keskellä.

Silti, Wildtrak, olet se meikäläisen lava-auto tästä viikonlopun huumasta huolimatta. Kun sinusta on aika luopua, seuraajakin kantaa hienoa nimeäsi. Uusi Wildtrak on nyt käsillä, ja maahantuojan käsistä kaikki perushytilliset mallit vietiin aika hitonmoisen nopeasti. Kun vielä pari viikkoa sitten autoja oli Oy Ford Ab:n varastossa jokunen kappale, nyt ne eivät ole enää siellä, vaan oletettavasti joidenkin onnellisten yksilöiden autotalleissa ja parkkiruuduissa.

Saapuessani perjantaina reippaan siirtymän jälkeen Herttoniemeen sain siis kuulla, että perushytit olivat jo menneet. Lannistumiseen ei kuitenkaan ollut syytä, sillä alkuperäisen rautaisen suunnitelman mukaan automyyjät arvioivat seniorin hinnan ja suunnitelman toinen vaihe laitettiin alulle. Alkavalla viikolla tulee tietoa, millaiseen hintaan valitsemieni varusteiden mukaisesta Wildtrakista voisi kaupat syntyä.

Kävipä sillä reissulla lähellä remmihytti-Wildtrakin hankkiminen. Se oli kouraisevan ristiriitainen tilanne. Maahantuojalla olisi siis ollut pari remmihyttiä varastossa, naps, tuosta noin vain luovutettavaksi €uroja vastaan. Automyyjän mukaan semmoinen remmihytti voitaisiin, naps, tuosta noin vain muuttaa kaksipaikkaiseksi pakettiautoksi. Iljettävä suomalainen istuinpaikkaveroklöntti tipahtaisi hinnasta pois, ja minulla olisi lähes perushytin hinnalla remmihytti -Wildtrak.

Kuvittelin hetken aikaa pitkän ohjaamon uljautta ja auton korostunutta massiivisuutta. Neljäovinen Wildtrakhan olisi loppujen lopuksi aika perh… Sitten pakotin itseni todellisuuteen: Muista periaate. Muista menetys lavatilasta. Muista ulkonäkö – tuplahytissä on kuitenkin jotain kömpelöyttä; lava on kuin pyrstö citymaasturissa. Perushytti sen olla pitää.

Nyt tämän autoliikkeen kanssa olenkin menossa kohti kauppojen syntymistä. Liike tarjosi parasta palvelua jo siitä hetkestä lähtien, kun lupauksensa mukaisesti myyjä otti yhteyttä minuun, kun tietoa Wildtrakin paluusta tuli.

Jyväskylässä sen sijaan minun piti käydä itse kyselemässä, että mites, onko tännekin tullut tietoa Wildtrakin paluusta. Varastosta löytyikin, kappas vain, kaksi perushyttimallia. Niissä oli kaikki varusteet, suorastaan kaikki herkut. Minusta kuitenkin Webasto ja rullattava lavakate olivat kuin sinappi annoksessa. En niitä halua lähinnä siksi, että ne ovat ylihinnoiteltuja ja saavat auton lopullisen hinnan ylittämään budjettini. Erotuksen tilkkiminen rahoituksella ei taas lainkaan vedonnut minuun.

Tilaukseenkaan ei autoa voinut laittaa, koska siihen olisi liittynyt riskejä. Niitä riskejä ei pääkaupunkiseudun autoliikkeiden keitaalla, Mekaanikonkadulla, havaittu. Asiakas äänestää jaloillaan, ja on vanhan viisauden mukaan aina oikeassa. Miten sen nyt ottaa, näin entisenä asiakaspalvelijana.

Mutta joo. Amarokista tulee hulppea paketti toivon mukaan ensi viikon sunnuntaina. Se nyt riippuu alkavan työviikon rankkuudesta. On tuossa viikonlopun aikana kertyneessä Amarok-materiaalissa nähkääs tekemistä kutakuinkin suurin piirtein yhtä paljon kuin varsinaisessa työssäni.

Ja Wildtrak, huomenna tulen hakemaan sinut sieltä pois. Koita kestää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.